ESO‎ > ‎Primer curs‎ > ‎BLOG 1r ESO‎ > ‎

MINDFULNESS A LES AULES DE 1er d'ESO

24 de nov. 2015, 11:54 publicada per Raul Pla   [ actualitzat el 24 de nov. 2015, 23:53 per Lidia Lluch ]

Des de fa ja unes setmanes, els alumnes de 1er d'ESO, practiquen a les classes de Raúl la meditació en l'aula. Solen meditar amb regularitat, cada dia, en iniciar la jornada, després de l'esbarjo o a les 3. 

 

Mindfulness se centra en l'ara i és una pràctica amb nombrosíssims beneficis evidenciats per estudis científics.

 

Amb Mindfulness els alumnes aprenen a detenir-se, a fer una pausa i a respondre d'una forma més lliure (des de l'acció, no des de la reacció), i, fins i tot, a desactivar la cadena reactiva que es genera en un procés d'estrès.

 

Tot este procés implica entrenar la ment per a estar plenament atent en el moment present. Açò, solament per si mateix, ja és molt beneficiós, en una edat en la qual cos i ment tenen una elevada activitat.

 

Segons la bibliografia científica, Mindfulness té el potencial de millorar l'atenció de l'alumnat i la seua capacitat de focalitzar, millorar la seua memòria, la seua autoacceptació i habilitats d'autogestió. Les escoles estan adoptant l'entrenament Mindfulness perquè les tècniques són fàcils d'aprendre, i ajuda a l'alumnat a ser “més sensibles i menys reactius, més centrats i menys distrets, més tranquils i menys estressats”. I, fins i tot, pot crear un ambient d'aprenentatge més adequat, on els alumnes estan més preparats per a parar atenció.

 

Mindfulness no busca la relaxació del cos. Busca "la relaxació" de la ment (la qual cosa por derivar en relaxació corporal, tot i que no és l'objectiu). Es tracta d'estar centrats en l'ara, ací mateix.

 

Vos deixem fotografies de los dos classes en un moment de la meditació d'un dia qualsevol. Segur que, a poc a poc, anirem notant els seus avantatges. Us animeu a casa?